Ca director si strategist de digital marketing al agentiei ADWIZ® imi petrec multe ore printre carti si articole de marketing. Zilele trecute, citind astfel de materiale publicate pe Facebook, am dat peste un articol intitulat „Cum Promovezi Eficient O Afacere Locala Folosind Facebook” care facea apologia facebook ads. Oare facebook ads sa fie singura reteta de succes a marketingului digital?
Inainte de a trage vreo concluzie va propun sa ne uitam la cateva date elocvente pentru afacerile locale din Romania legate de intrebarea „What online sources did people use to find local information?” (Toate raspunsurile, cumulate, reprezinta mai mult de 100% pentru ca un respondent poate avea mai multe optiuni. Respondentii sunt romani):
- 92% din utilizatorii de internet folosesc motoarele de cautare pentru a cauta informatii despre o afacere locala.
- 39% obtin informatii de pe site-ul afacerii/magazinului/restaurantului.
- 34% din social media.
- 21% din publicitatea online.
- 42% din siteuri locale care ofera informatii despre afaceri si oferte/promotii ale acestora.
Deci, daca ai o afacere locala iti recomand urmatoarele:
1. Investeste in site-ul tau (Poate ai auzit ca ai nevoie numai de pagina de Facebook, insa website-ul este al tau. Pagina de Facebook este dependenta de reteaua sociala si este in proprietatea Facebook. Gandeste-te ce s-a intamplat cu hi5 cand a aparut Facebook… se poate intampla din nou, de data aceasta cu Facebook)
2. Publicitatea nu este totuna cu marketingul. Marketingul este o poveste. Care este povestea ta? Ce beneficii are produsul/serviciul? Ce frustrari au clientii tai? Ce propune competitia? Ce face mai bine competitia si ce face mai prost?
3. Care este profilul clientului tau? (Ar fi necesar sa ai mai mult decat „Femei/ Barbati 25-45 ani„, interesati de fashion, ceasuri etc. Porneste de la frustrarile lor.)
4. Foloseste-te de mai multe canale de publicitate. Daca 92% din respondentii la sondaj folosesc motorul de cautare pentru a gasi o afacere locala este clar ca trebuie inclus, in strategia ta, si acest canal de promovare, nu-i asa?
5. Redacteaza un mesaj de marketing, nu numai o promotie bazata pe pret (ex. slab: Zane Ursitoare la botez in Bucuresti pret 320 lei.). La o simpla cautare pe Google gasesti si la preturi mai mici (Ursitoare Botez – 250 LEI – Ursitoare pentru clienti pretentiosi).
Peste 65% dintre utilizatorii care cauta un produs/serviciu prin intermediul online-ului mai au cel putin o optiune in momentul cand ajung la tine (pe site, vad reclama sau intra pe pagina ta de Facebook).
Cand utilizatorii afla prima oara despre tine si tu mizezi numai pe pret vei avea, de cele mai multe ori, de pierdut.
Raspunde la intrebarea „Ce este remarcabil la serviciul pe care-l oferi?” si foloseste-te de acest raspuns in mesaj. Chiar daca vinzi un produs, modul cum il ambalezi, cum oferi asistenta clientilor, este un serviciu.
Daca tu si inca 10 competitori vindeti acelasi produs la diferente de cativa lei, ceea ce te va scoate in evidenta este valoarea serviciului oferit, puterea brandului si nu numai pretul.
6. Reclamele concepute prost nu au rezultate remarcabile (doar unii isi inchipuie ca au). De exemplu, sa pui la butonul „Contact us”, din reclama, prima pagina a site-ului.
7. Decat sa duci utilizatorii pe site (mai ales pe prima pagina), daca vorbim de Facebook, mai bine folosesti tipul de campanie „Strange clienţi potentiali pentru afacerea ta”. Utilizatorii completeaza un formular direct din sistemul Facebook. Da! Este necesar sa faci un efort ca sa-i contactezi.
Daca vrei sa-i duci pe site, atunci iti recomand o pagina special conceputa pentru campanie, cu mesaj concis si beneficiile a ceea ce oferi iar tipul de campanie pe facebook este „Creste numarul de conversii pe site-ul tau web„.
Tine minte ca majoritatea utilizatorilor de pe facebook folosesc telefonul. Site-ul tau trebuie sa fie adaptat pentru toate dispozitivele!
Personal, va recomand si prefer cele doua tipuri de campanii descrise mai sus si nu „incurajeaza utilizatorii sa obtina oferta ta„.
Despre autor:
Cu o experienta de peste unsprezece ani in marketingul online, Alin Nemut este fondatorul agentiei ADWIZ® si a avut sansa sa lucreze ca evaluator de calitate pentru motorul de cautare Google, sa ajunga Top Contributor pe forumul oficial Google AdWords si sa gestioneze bugete importante de marketing online pentru alte agentii de publicitate, companii corporate, firme mici si medii sau afaceri locale.