Rezultatele Studiului “Dezvoltarea unui business de IT&C în Romania”

Rezultatele Studiului “Dezvoltarea unui business de IT&C în Romania”

NNC Services a realizat un studiu in 2016 in randul companiilor de IT&C din Romania. Iar pentru cine nu stie sau nu a avut suficient timp la dispozitie sa caute despre NNC Services va pot spune ca aceasta este o companie de consultanta in marketing si comunicare specializata in servicii pentru domeniul IT&C.

Scopul acestei analize de piata a fost acela de a intelege cum reusesc companiile din acest sector sa isi dezvolte afacerea, ce metode folosesc pentru a-si atinge obiectivele si care sunt provocarile cu care se confrunta. Rezultatele cercetarii au evidentiat strategiile folosite de companiile din sectorul IT pentru a genera noi oportunitati de vanzari, dar si problemele pe care acestea le intampina in implementarea acestora. Activitatile de email marketing, SEO si participarea la evenimente sunt doar cateva din metodele alese de companiile de IT&C din Romania pentru a-si dezvolta portofoliul de clienti si pentru a-si atinge obiectivele de business.

Studiul s-a desfasurat in cadrul companiilor mici, medii si mari de IT&C din Romania si analizeaza strategiile folosite de acestea in dezvoltarea afacerilor. 55.3% dintre respondenti provin din companii cu 10-49 angajati, 21.3% din companii cu 50-249 angajati, 17% din companii cu mai putin de 10 angajati si 6.4% din companii cu peste 250 de angajati.

Potrivit studiului, o buna parte din companiile de IT&C din Romania considera activitatea de lead generation o oportunitate foarte buna pentru dezvoltarea afacerilor. Principala metoda folosita de toate companiile IT&C, indiferent de dimensiune, pentru desfasurarea activitatilor de lead generation este email marketing. Ulterior, fiecare companie, in functie de dimensiunea acesteia si implicit de bugetul lor, aleg strategii diversificate, optand pentru un mix intre email marketing si SEO (peste 70% dintre companiile medii) sau email marketing si participarea la targuri si evenimente de profil (peste 65% dintre companiile cu peste 50 de angajati).

Elaborarea unei strategii bine definite, inca de la inceputul activitatii, este un pas foarte important in atingerea obiectivului propus, lucru realizat de peste 40% din companiile de IT&C din Romania. In ceea ce priveste resursele folosite pentru activitatea de lead generation, majoritatea companiilor aloca sub 80 de ore lunar. Cu toate ca resursele de timp folosite sunt similare, rezultatele difera in functie de dimensiunea companiilor. Astfel incat, companiile cu pana la 50 de angajati reusesc ss genereze peste 11 leaduri pe luna, iar cele mari gasesc intre 1 si 3 leaduri/lunar.

Desi activitatea de lead generation este folosita cu succes de majoritatea companiilor de IT&C din Romania, acestea intampina totusi oarecare dificultati in implementarea diverselor metode de abordare. Email Marketing, Content Marketing, SEO, Social Media si Paid Search se afla pe lista provocarilor tuturor companiilor de IT&C care au participat la prezentul studiu, gradul de dificultate fiind diferit in functie de dimensiunea companiilor.

Iar pentru cei ce isi doresc sa vada studiul integral il pot gasi chiar aici.

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-155703-46', 'auto'); ga('send', 'pageview'); /* */